Pardus Macerası

Bugün kullanmış olduğum Pardus 2011.2 sürümünde üçbeş adet büyük hacimli oyunu paket yöneticisinde kurmak için seçtim ve kur dedim.Evden ayrıldım.Nerden bileyim yetersiz disk alan sorunumun olduğunu.

Geldiğimde oyunlar menüsüne baktım yeni oyunlar gözükmüyordu.Paket yöneticisi de paket kurduktan sonra genelde özet verirdi.Yani paket yöneticisi ortalarda yok.Bir açayım şu paket yönetisini ne yapmış ne etmiş diye bakayım dedim.Tıkladım paket yöneticisine sistem dondu.Bilgisayarı güç düğmesiyle kapattım.

Tekrar açmaya çalıştığımda DeepinLinux a ait grup menüsü uçmuştu.Bilgisayarda 5adet işletim sistemi olmasına rağmen hiçbirisine ulaşamıyordum.Neyse pes etmek yok dedim.Elimde bulunan Pardus 2009.1 kurulan Cd ile sistem kurtarma menüsünden Pardus grubunu tekrar kurdum.Yeniden başlattım.Otomatik olarak Windows Xp açıldı.Grup yoktu ortalarda.Ben her ihtimale karşı Usb belleğime Windows üzerinde Lubuntu 11.10 u yazdım.

Windows u da yeniden başlattığımda grup gelmişti.Pardus un grub u bu.Listede Pardus ve Windows var.Diğer 3işletim sistemi yok.Pardus u açayım dedim açamadım.Yetersiz disk sorunu olduğu için Pardus 2009.1 çalışan cd den disk yöneticisini kullanarak Pardus un kurulu olduğu diski genişlettim.Tabi swap alanım gitti.Yani swap alanı olarak ayırdığım 1gb alanı Pardus un kurulu olduğu bölüme ekledim.Yeniden başlatıp Pardus 2011.2 yi açmak istedim açılmadı bir türlü kdm ekranı gelmedi.start kdm,startx,df-h,service xdm start gibi komutlar da işe yaramadı.

Grup menüsünden Pardus 2011.2 yi seçtiğimde konsol ekranı geliyor.Kayan yazılar ve dönen fare tekerleği ve tekrar konsol.Yani kdm yok ortada.

Önce Lubuntu 11.10 ile Pardus taki dosyaları kurtarıp sonra Pardus u tekrar yüklemeyi düşündüm.Fakat Pardus taki home dizinime yetki sorunlarından dolayı erişemedim.Lubuntu Live ı açarak internetten sorunun çözümlerine baktım.

Öi forumunda home dizininde gizli klasörlerde .kde isimli klasörü silme tavsiyesinde bulunulmuş.Deneyecektim ama Lubuntu ile bunu yapamıyordum tabi.Hemen Pardus 2009.1 çalışan cd yi taktım sistemi birkaç denemeden sonra açtım.2011.2 deki home dizinime ulaşmak istedim olmadı.Root hakları gerekiyordu.Konsolu açtım.su - komutunu verdim.Şifre istedi.pars denedim olmadı.pardus dedim kabul etti ve konsolda root olmuştum.dolphin komutunu da verince dolphin dosya yönöticisini root olarak  açmış oldum.Hemen kurulu olan Pardus umun home dizinine ulaştım.Gizli dosyaları görünür yapıp .kde isimli klasörü sildim.Sistemi yeniden başlattım ve çok şükür sistemin açıldı.

Yeniden Pardus u kurmak çok vakit alacaktı.Önce Pardus 2011 kuracağım (çünkü 2011.2 için Dvd hazırlamadım.Usb yi de Pardus kurmak için hiç hazırlamamıştım) sonra 2011.2 ye yükseltecek ve sonra bir ton özelleştirme yapıp uygulamalar yükleyecektim..kde dizinini silince birçok ayarım sıfırlandı ama yeniden sistem kurmaktan iyidir.

Daha sonra açılış yöneticisine diğer 3işletim sistemini ekledim.Keşke Pisi miz çalışmaya başlamadan önce boş alan kontrolü yapsa ve yeterli alan olmayınca işlem yapmaya izin vermese.Mesela seçilen paketler kurulduğunda 2gb boş alan kalacak şekilde Pisi ayarlansa herhalde bu sıkıntıyı kimse yaşamaz.

Biraz tecrübeli olmama rağmen zorlanarak üstesinden geldim çok şükür ama her kullanıcı bu kadar zahmete katlanmıyor.Bu kadar zor mu diyor.İşte bu düşünce de Windows sistemleri başarılı  yapıyor.

4 yorum: (+add yours?)

Adsız dedi ki...

Dostum aklında bulunsun bundan sonra bir klasörü silmen gerektiğinde ismini değiştir. Örneğin .kde klasörünü .kde_backup yaparsan sistemin yine açılırdı (büyük ihtimalle) ve sen kde ayarlarını da kurtarabilirdin.

Unknown dedi ki...

O sıra sağlıklı düşünemedim.Öneriniz için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

helal olsun hcm bu işlerden anlıyorsunuz.....

Unknown dedi ki...

İnsan hata yapa yapa hata yapmamayı da öğreniyor.