Siz Pardus İle Neler Yapabiliyorsunuz?

Araya askerlik hizmeti girmesi dolayısıyla sekteye uğramış bu yazıyı tamamlayayım.Özgürlükİçin de açılan bir konu idi ve burada yayınlaması hususunda görüş bildirmiş ve fikir almıştım.Öİ de kayıtlar a göre bakalım arkadaşlar neler yapabiliyormuş?(Elbette Pardus ile yapılabilenler burada yazılanlarla sınırlı değil.)


1.Pardus'ta yaWP isimli masa üstü programcığı ile birden fazla şehrin hava durumunu aynı anda masa üstünden takip edebiliyorum.{İlki benden olsun değil mi?Gülümse}[aksuugur76]
2.Pardus'ta İstediğim Zaman Paket Yöneticisinden Kendime En Uygun Oyunu Bulup Kurabiliyorum :) ?[dr.CoDeR]
3.Ufak ama çok kullandığım bir özellik, istediğin pencereyi üstte tutma... Windowsda da bu imkan var ama tüm uygulamalar desteklemiyor. Ekranda sabit duran hesap makinesi, metin editörü veya konsol, gözümü ikide bir görev çubuğuna yöneltmekten kurtarıyor....[yazturk]
4.Windows'umda problem çıktığında rahatça verilerimi Pardus üzerinden yedekleyebiliyorum.[pisahmet]
5.Cisco CCNA sınavım için Packet Tracer'da güvenli bir şekilde çalışıyorum. Tamamıyla Windows virüslerinden uzağım. Bunların yanında bir ağ güvenliğinden sorumluluğum bulunuyor. Pardus içerisinde çeşitli filtrelemeler yaparak güvenlik sağlıyorum. Tabî ki Pardus'un güvenlik duvarı sağlam olduğu için kullanıyorum.
Pardus içerisinde BrazilFW Firewall and Router uygulamasını kurdum. Tabi bu uygulama ile birlikte IPCop Firewall'ı da kurdum. Ağ yönetimimi kolaylaştıran etmenler oluyorlar.[Rserit]
6.     (1)Python henüz öğrenme aşamasındayım.NetBeans IDE'nin Python modülünü kullanıyorum arada.Şimdilik Python bilgim basit konsol uygulamaları yazacak kadar.Fakat Php-MySQL ikilisini fazlaca kullanıyorum.Örnek vermek gerekirse şöyle bir siteyi bir arkadaşım ile yaptık.Yazılım kısmında Php-MySQL kullandım.Ve tabiki bütün işlemlerimi Pardus üzerinde yaptım.
Kullandığım Plasma uygulamalarına gelecek olursak;
(2)Uzak sunucuya resim göndermek için Pastebin isimli uygulamayı kullanıyorum.Oldukça hızlı bir uygulama.Sadece resmi üstüne bırakmak yetiyor.
(3)Gmail Plasmoid isimli uygulama ile Gmail hesabımdaki gelen e-postalarımı anlık görebiliyorum.
(4)RssNow ile sitelerden hızlıca içerikleri görebiliyorum.
(5)Bunların dışında görsel olarak Plasma uygulamalarında biraz daha iyi olan Google Gadgets uygulamalarından Analog Saat gibi gündelik hayatta işe yarayacak uygulamaları kullanıyorum. :)[Tugsan]
7.Pardus'ta virüs sorunu olmadığından antivirüs programı kullanmadan (dolayısıyla bilgisayarımda yavaşlamadan) internette özgürce gezinebiliyorum.[cagdas7]
8.Django - Pardus ikilisi ile web tabanlı programlamayı en keyifli şekilde yapabiliyorum.
Çoklu masa üstü seçeneği sayesinde en etkili şekilde bilgisayarımı kullanabiliyorum. Örnek : Bir masa üstümde aptana veya mavi balık ile kod yazarken, ikinci masa üstümde gimp ile grafikler üzerinde değişiklik yapıyor başka bir masa üstünde tarayıcı açık şekilde değişiklikleri kontrol ediyorum. Görev çubuğu artık daha insancıl :)
Kmail ile e-posta hesaplarıma sorunsuz bir şekilde kullanabiliyorum.
Pardus sayesinde işletim sistemi sorunlarıyla uğraşmak zorunda kalmadığım için, kendimi yaptığım işlere daha çok verebiliyorum yada daha fazla film seyretme vaktim oluyor. :)[belgarad]
....
Özgürlükİçin deki ilgili konu burada

2 yorum: (+add yours?)

Emre dedi ki...

Kardeş 6. ve 8. maddeleri biraz anlatır mısın?Web tasarımında tam olarak hangi uygulamaları kullanıyorsun?pratik olarak neler yapıyorsun?6. maddedeki site gerçekten güzel olmuş.Tavsiyelerini beklerim inşallah.

Unknown dedi ki...

6. ve 8. maddedeki yazılanları ben değil de maddenin sonunda ismini yazdığım arkadaşlar yapıyor.İsterseniz konunun en altında linkini verdiğim özgürlük için de açılmış olan konu başlığına gidip orada o maddeleri yazan arkadaşlara sorabilirsiniz.Ben daha çok Pardus'u internette gezinmek,video seyretmek ve indirmek,fps oyunlarını oynamak gibi sıradan şeyleri yapıyorum.Pardus'un profesyonel kullanıcısı değilim aslında.Ha bir de Pardus ile Pardus için özelleştirilmiş ikon setleri hazırlamaya çalışıyorum.Yorumunuzu daha yeni gördüğüm için geç yayımlayabildim.Kusura bakmayın.