Linux Mint-12 İzlenimlerim

1.Ses kulaklığa ve hoparlöre verilmiyor.Bilmiyorum belki de donanımsal bir sorun olabilir.Ama diğer işletim sistemlerinde bu olmuyor.Mesela Windows ta.

2.Mint e uyarlanmış Gnome 3 tam olarak oturmamış.Mesela dosya yöneticisi Nautilus ile bir diski bağladığınızda altta aşağıdaki resimdeki gibi bir pencere geliyor.Pencerenin üzerine tıklamadan da o pencere gitmiyor.Bu sinir bozucu.

3.Her bir diski bağladığımızda masa üstüne bir disk bırakılması artık ön tanımlı olarak kapalı olmalı bence.Masa üstü diskle doluyor aksi halde.

4.Hem LinuxMint Debian çalışması da kafaları karıştırıyor.Bence gereksiz.Eğer Ubuntu yu esas alan bir dağıtım çıkarıyorsanız Debian la işiniz ne.

5.Ubuntu Debian tabanlı ama Debian dan öte bir sistem.Ancak Mint öyle değil.Her sürümü Ubuntu ya bağlı.Yalnız kendine has birkaç özelliği var Mint in.Sabily de Ubuntu tabanlı ama Mint kadar kendine has özelliği pek yok.İslami birkaç program ve görsellik katılarak yapılan her Ubuntu sürümünden sonra çıkarılan bir işletim sistemi.Yani Ubuntu nun modifiye edilmiş hali diyebiliriz.

6.Farklı olmayı vadeden bir işletim sisteminin en belirgin farklılığı bana göre simge temasıdır.Ubuntunun yeşilleştirilmiş simge teması yerine daha özgün bir simge teması yapılsa Mint i daha farklı kılacaktır zannediyorum.

7.Duvar kağıtları fena değil ama.Bunu da belirteyim.En azından Ubuntu ya göre daha güzel duvar kağıtları var.

8.Ubuntu-Debian tabanlı ve bana göre emekleme aşamasında olan ama gelecek vadeden işletim sistemi Joli OS tur.