Casper Nirvana ve Windows 10'da Fn tuşu hatası

Windows 10 a yükseltme işleminden sonra Fn tuşu hatası aldım.Fn tuşu ile num lk açıldıktan sonra kullanılabilen nümerik klavye ile ilgili.Fn tuşu ile Num Lk kombine ederek Num Lk kapattıktan sonra nümerik klavyede bulunan harfler kulllanılamıyor.Fakat Fn tuşu ile mesela ''m'' harfine birlikte basıldığında m harfini yazabiliyoruz.Aksi halde m harfini yazamıyoruz.Nümerik klavyedeki diğer harflerde de aynı problem var.

Problemin kaynağı Windows 10 update aracılığıyla hatalı sürücü yüklemesi.Windows 10 da aygıt yöneticisinde fare ve işaretleme aygıtı bölümündeki ''Lenovo'' kelimesinin geçtği bir sürücü var.O sürücü yazılımıyla birlikte sistemden kaldırılıp sistem yeniden başlatıldığında problem çözülüyor.Ayrıca Windows 10 aynı sürücüyü otomatik olarak yüklemesini engellemek içinde aygıt yöneticisi ayarlarından oromatik sürücü yüklemesini devre dışı bırakmak gerekiyor.

İnternette çok aradım araştırdım ama çözümü bulamamıştım.Belki benzer problemlerle karşılaşan olur diye bir blog yazısı ile paylaşmaya karar verdim.

Kullanılan cihaz:Casper Nirvana CBA serisi ultrabook
Hatanın alındığı işletim sistemi:Windows 10 Pro (64 Bit)
Hatanın alındığı tarih:06.08.2015

Yukarıdaki hata tarihini belki Microsoft ileride bir güncelleme ile bu hatayı düzeltir diye yazdım.Yani Windows 10'a ileri tarihlerde geçecek Casper kullanıcıları bu hata ile belki de hiç karşılaşmayacak.

7 yorum: (+add yours?)

bilirkişi dedi ki...

Merhaba,
Aynı sorunu yaşıyorum ve çözümü ilk defa sizin yazınızda gördüm. Uyguladım ve sorunum çözüldü. Teşekkürler. Fakat bir sorum olacak. Yazınızda

"Ayrıca Windows 10 aynı sürücüyü otomatik olarak yüklemesini engellemek içinde aygıt yöneticisi ayarlarından oromatik sürücü yüklemesini devre dışı bırakmak gerekiyor."

demişsiniz. Bunun nasıl yapıldığını bulamadım çünkü böyle bir ayar gözükmüyor.
Selamlar

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Sistem diliniz Türkçe ise Denetim Masasını açın.Sağ üst kısımda bulunan arama kutucuğuna aygıt yazın.''Aygıtlar ve Yazıcılar'' kategorisi altında ''Aygıt yükleme ayarlarını değiştir'' e tıklayarak karşımıza gelen seçeneklerden ''Hayır ne yapılacağını benim seçmeme izin ver'' e tıklayıp alt seçeneklerden de ''Hiçbir zaman Windows Update'ten sürücü yazılımı yükleme'' deyip değişiklikleri kaydet diyerek kapatıyoruz.

Fakat buna rağmen Windows 10'da başka herhangi bir güncelleme yüklendiğinde yine bu uyumsuz sürücünün elinizde olmadan tekrar yüklenme ihtimali var.Şu an itibariyle Windows 10' da güncellemeleri teker teker seçme ya da bazı güncellemeleri gizleme seçeneği yok.Microsoft bu durumu farkedip düzeltene kadar aynı sürücü hatasını tekrar yaşama ihtimaliniz muhtemel.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Bendeki sorun şu, Windows 10 yükseltmesiyle, sadece üst ve alt tuşlar Fn tuşuyla aynı anda basıldığında sayfa kaydırıyor. tek bastığımda parlaklığı arttırıp azaltıyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim acaba? Bilgisayar işlerinden pek anlamam. Ki zaten sayfa kaydırıp kaydırmaması önemli değil. Benim için önemli olan oyun oynarken zorluk çıkarması. A,S,D,W tuşlarını kullanıyorum ama el alışkanlığı işte.. Nasıl düzeltileceğini biliyorsanız yardım ederseniz sevinirim.

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Muhtemelen sizde de hatalı bir sürücü yüklemesi var.Aygıt yöneticisinden bilgisayarınıza yüklü sürücüleri kontrol edip bilgisayarınız ile uyumlu olmayanları kaldırarak sorunu çözebilme ihtimaliniz var.Ya da bilgisayar üreticinizin sitesinden en güncel sürücüleri bulup yükleyerek sorunu çözebilirsiniz.Eğer bilgisayar üreticinizin sitesinde Windows 10 sürücüleri yayınlanmamış ise yayınlanması beklemek gerekecek.Ya da Microsoft'un geri bildirimlerden hareketle hatalı sürücü yüklemelerini düzeltmelerini ümit ediyoruz.

Unknown dedi ki...

aylardır bu problemle uğraşıyodum bilgisayardan hiç anlamayan biriyim baya yardımcı oldunuz çok teşekkürler

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Merhaba,
Bu hatanızın düzeltilmesi için touchpad' inizin en güncel sürücü yazılımının bulunarak yüklenmesi faydalı olabilir.